OrganisatieOntwikkeling
De groei van een onderneming zet interne processen in beweging. Door operationele druk zijn veranderingen in processen op de lagere termijn niet altijd optimaal. Vaak ontstaat disbalans in taken en verantwoordelijkheden. DBT helpt u dit te signaleren en te verbeteren.
Om het maximale uit een ERP-systeem te halen, dienen taken en verantwoordelijkheden tussen afdelingen en medewerkers helder te zijn. Daarnaast kan door onstuimige groei behoefte ontstaan aan nieuwe functies en een andere verdeling van taken.
DBT Consulting begeleidt organisaties naar een passende organisatiestructuur, heldere taakverdeling, gedegen opleiding in procesgerelateerde taken en coaching van medewerkers.
Onze aanpak
Vanuit uw groeiambities kijken we samen naar de huidige én optimale organisatiestructuur. Via de procesanalyse brengen we alle primaire taken in kaart. Dit resulteert in een taken- en verantwoordelijkheden matrix.
Aan de hand van deze matrix worden taken en verantwoordelijkheden opnieuw toegewezen. Indien gewenst leggen we de (nieuwe) functies vast in functieprofielen. Zo begeleiden we uw medewerkers, met de blik vooruit, naar een optimale invulling van hun functie.
Organisatiestructuur
Op basis van uw groeiambities en het huidige organogram schetsen we de toekomstige organisatie.
Verbeterinitiatieven
Samen met uw medewerkers prioriteren, plannen en realiseren we verbeterinitiatieven uit de procesanalyse.
Verantwoordelijkhedenmatrix
Vanuit de procesanalyse wijzen we alle direct en indirecte taken toe aan de juiste functies.
Coaching / interim management
Via ontwikkelgesprekken begeleiden wij uw medewerkers naar een optimale of nieuwe invulling van hun functie.